Pathfinder Common Terms(Ortak Terimler)

Posted: 01 Haziran 2012 in Genel, Pathfinder!
Etiketler:, , , , , , ,

 Ortak terimler oyun esnasında, karakter yaratımında ve hemen hemen her şeyde karşımıza çıkacak terimlerdir. Can puanı, deneyim puanı, atak bonusu, kurtarma zarları vb gibi bunları çeşitlendirebiliriz. Sürekli karşımıza çıkacağından dolayı detaylara girmeden önce bunların bilinmesinde fayda var diye düşünüyorum.

Action: Savaş devam ederken farklı ölçülerde aksiyonlar olur. Büyü yapmak, yeteneklerini kullanmak vs. Bunların hepsi farklı aksiyon türlerine sahiptir.Bunlar; standard action, move action, swift action, free action ve full-round action dır. (Bu konuya daha detaylı ileri ki yazılarımda değineceğim)

Armor Class(AC): Zırh sınıfı olarak tanımladığımız bu değer tüm yaratık ve karakterlerde mevcuttur. AC sizin ana defansınız gibidir. Bir karakter size vurmak istediğinde veya siz bir karaktere vurmak istediğiniz de karşıdaki karakterin AC değerine eş veya daha fazla bir zar atılmalıdır.

Base Atack Bonus(BAB): Temel saldırı bonusu karakterin savaştaki hünerini temsil eder. Karakterin leveli arttığı gibi BAB’da artar. Karakterin BAB değeri +6, +11, +16 yı bulduğunda karakter tüm turluk aksiyonlarda ek saldırı bonusu kazanır.

Bonus: Bonuslar rakamsal değerlerdir. Karakterin denemelerine ve istatistiksel skorlarına eklenir. Aynı tip bonuslar üst üste eklenmezler.

Caster Level(CL): CL değeri varlıkların güçlerini ve büyü yapma yeteneklerini tanımlar. Varlık büyü yaparken birçok değişken vardır. CL’den kaynaklanan uzaklık yada hasar gibi.

Check: Her hangi bir şeyi denemenizde attığınız 20lik zar ve üzerine eklenen bonusu temsil eder. Çıkan sonuca göre denemenizde başarılı yada başarısız olursunuz.

Combat Maneuver: Bazı aksiyonlar direk zarara yol açmak için değildir. Karşıdakini silahsız bırakmak, düşürmek yada boğuşmak gibi.

Combat Maneuver Bonus(CMB): Bu değer karakterin combat maneuver(savaş hilesi) nasıl ustalıkla yaptığını temsil eder. Karakter savaş hilesi yapmaya kalkıştığında atılan d20 ye eklenir.

Combat Maneuver Defense(CMD): Bu skor varlığa karşı savaş hilesinin ne kadar zorlukta yapıldığını temsil eder. Varlık savaş hilesine karşı bu skoru kullanır.

Concentration Check: Karakter büyü yaparken büyüsünü bozmaya çalışan bir etken olduğu durumda kansantrasyon denemesi yapar yada büyü bozulur.

Creature: Hikayeye aktif olarak katılan varlıklardır. NPC, PCs ve yaratıklar.

Damage Reduction(DR): Varlıklar farklı hasarlara karşı bazı dirençlere sahiptir. Karakter damage reduction sahibi olduğu tiplerde hasar alırken bu değer toplam hasardan çıkarılır. Çoğu DR bazı tip silahlar tarafından yok edilebilir. Bunlar “/” ile gösterilir.(ıo/cold iron) Bazı DR tipleri ise tüm fiziksel hasarlarda uygulanır. Bu DR ler “ – “ ile gösterilir.

Difficulty Class(DC): Varlıkların yaptığı işlerde başarılı olması garanti değildir. Bunun için önce bazı denemeler yapması gerekir.( Hüner denemesi gibi) Yaptığı deneme sonucunda elde ettiği skor karşıdaki varlığın DC(zorluk sınıfı) ‘na eşit veya yüksek olmalıdır.

Exceptional Abilities(Ex): Exceptional Abilities büyüye çalışmayı gerektirmeyen tuhaf yeteneklerdir.

Experience Point(XP): Karakter mücadelelerin üstesinden gelir, yaratıkları yok eder veya görevleri tamamlarsa XP kazanır. XP ler toplanır ve belli bir değeri geçtiğinde karakter seviye atlar.

Feats: Varlıkların ustalaştığı yeteneklerdir. Featler bazı kuralların ve kısıtlamaların kalkmasını sağlar.

Game Master(GM): Oyun yöneticisi. Senaryonun akışını düzenleyen tarafsız kişidir. Kurallara hakim olması gerekir.

Hit Dice(HD): Karakterin güç seviyesini ve yeteneklerini simgeler. Bu değer karakterin toplam HP sini bulmak içindir. Örneğin HD 3d8 olan bir karakter için HP 3d8in atılması ve diğer eklentilerin eklenmesiyle elde edilir.

Hit Points(HP): Karakterin ne kadar dayanıklı ve sağlıklı olduğunu simgeler. Karakter ilk seviyede sınıfında yazan HD değerinin maksimum değerini alır. Örneğin Con değeri 12 olan bir Cleric’in sınıf özelliklerini yazdığı bölümde Hit Dice d8 dir. Bu da demek oluyor ki karakter ilk oyuna başlarken 8(hit dice)+12(con)=20 hp si olacaktır.Yaralar Hp nin düşmesine, iyileştirmeler ise düzelmesine yani artmasına sebep olur. Bazı yetenek ve büyüler özel durum geçene kadar geçici Hp verir. Karakterin canı 0’ın altına düştüğünde baygın duruma gelir. Canı Constitution değerinin eksisi kadar düşerse ölür. (Constitution skoru 10 olan biri canı -10 olduğunda ölür.)

Intiative: Kimin savaşa önce başlayacağı ve hamlesini ilk yapacağını belirlemek için kullanılan skordur.

Nonplayer Character(NPC): Bu karakterler GM tarafından kontrol edilir. Oyun esnasında grubunuz haricinde karşınıza çıkan bütün karakterler NPC dir.

Penalty: Cezalar denemelerden ve istatistiksel değerlerden düşülen sayısal değerlerdir. Aynı tip penaltyler üst üste toplanmazlar.

Player Character(PC): Bu karakterler oyuncu tarafından kontrol edilir.

Rounds: Savaşı oluşturan turlardır. Her tur 6 saniyedir ve varlıklar tur içerisinde insiyatif belirledikten sonra sırayla rollerini yaparlar.

Rounding: Tur esnasında verilen hasarlarda vs. tam bir sonuca ulaşmanız gerekir. Eğer belirtilmiş bir şey yoksa virgüllü değerler her zaman aşağıya yuvarlanır. (Örneğin 7’nin yarısı 3.5 fakat 3e yuvarlanır)

Saving Throw: Herhangi bir varlık karşıdakini tehlikeli bir etki veya büyüde bırakmaya çalışırsa karşıdaki kişi buna karşı Saving Throw(kaçınma atışı) kazanır. Saving Throw yapmak için her hangi bir aksiyon yapmanıza gerek yoktur.(Otomatik olarak yapılır) 3 çeşit Saving Throw vardır.
Fortitude: Zehirler, hastalıklar ve bedensel rahatsızlıklar
Reflex: Bulunduğun alanı hedef almış efektlerden kaçarken(ateştopu gibi)
Will: Zihinsel saldırılar ve büyüler.

Skills: Oyun esnasından yapmak istediğiniz ama bir takım beceriler gerektiren konularda yapılan denemelerdir. Bir yere tırmanmak, zıplamak, yüzmek vs.

Spell: Büyüler oyun içerisinde büyük değişiklikler yaratırlar. Zarar veren yaratıklara karşı ölüleri hayata geri getirmek gibi.

Spell-Like Abilities(Sp): Sp fonksiyon olarak büyülere benzer fakat Sp direk olarak özel ırksal bonus veya özel sınıf yetenekleri kazandırır.

Spell Resistance(SR): Bazı varlıklar büyülere karşı dirençlidir. Böyle varlıklara büyü yapıldığı zaman büyüyü yapan kişi büyünün etkili olup olmamasını belirlemek için Caster Level Check yapar. Başarılı olabilmesi için karşıdaki varlığın SR değerine eşit veya fazla bir atış yapmış olması gerekir.

Stacking: Çoğu bonus ve cezalar aynı tiptir. Böyle durumlarda bonus veya cezalar üst üste eklenmez, yüksek olan kabul edilir.

Supernatural Abilities(Su): Olağanüstü yetenekler büyüsel saldırılar, defanslar ve özelliklerdir. Bu özellikler genelde aktiflerdir yada aktif olmaları için özel bir durumun oluşması gerekir.

Turn: Oyun tur usulü ile ilerler. Her tur 6 saniyedir. Karakter bir turda birçok değişik aksiyon yapabilir. Bir turda karakter;
1 standart action
1 move action
1 swift action
Free action yapabilir.

Ortak terimler bölümümüz buradan son buluyor. Diğer yazılarımda bilinmeyen terimleri ve hesaplamalarını yazı içinde kısaca bahsetmeye çalışacağım.

İyi maceralar..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s