Türkiyede Frp Blogları: Gizli Üs

Posted: 09 Haziran 2012 in Genel, Kişisel Yazılar

Türkiye deki frp blogları adı altıyla başladığımız yazı dizisine kaldığımız yerden devam ediyoruz. İkinci konuğumuz frp ile ilgili güncel bilgileri anında bulabildiğimiz Gizli Üs olacak.

Açıkçası Gizli Üs’ü uzun zamandır takip eden biri değilim. Yaklaşık bir buçuk aydır filan düzenli takip etmeye başladım ve bir frp blogu olmasının yanında aslında Ozan Toptaş’ın kişisel geek blogu olduğunu fark ettim.

Neredeyse gün aşırı yazdığı yazılarla anlık düşüncelerini, Türkiye deki oyun olgusunu ve nicesini dile getiren Ozan Toptaş ile yaptığımız ufak soru cevaptan da sitenin aslında kendileri için bir “oyun merkezi” olarak düşünülerek faaliyete geçtiklerini öğrendim.

Site ile ilgili düşüncelerimi burada bitirirken Ozan Toptaş ile yaptığımız ufak soru cevap bölümünü de buraya koyuyorum. Kendisine çıktığı yolda başarılı olmasını diliyor ve yazdığı yazılarıyla bizleri bilgilendirmeye devam etmesini diliyorum.

Ozan ile yaptığımız soru cevap kısmı;

*Klasik bir soruyla başlayalım. Frp ile ilk ne zaman tanıştın ve sendeki ilk izlenimleri ne olmuştu?

Rol yapma oyunları ile konsept olarak ilk tanışmam, 1997 yılında o dönem deli gibi oynadığım bir CRPG ve Level dergisindeki FRP köşesiyle oldu. Sonra kişisel gazla uğraşıp ucundan kıyısından tutmaya, bu arada (level 1 olduğumdan) sürekli üstatların peşinde koşturmaya başladım.
İlk fikrim de “oha ne kadar şahane bir şey lan bu” olmuştu. Bu fikir hala değişmiş değil.

*Bildiğimiz kadarıyla sitende rpg oyun sistemlerinden de bahsediyorsun. Peki senin en sevdiğin sistemler neler?

Üf, çok zor soru bu. Genel olarak bağımsız oyunların sistemlerini seviyorum. Houses of the Blooded ve FATE aklıma ilk gelenler. Fakat Burning Wheel’ı da severim. Cortex+ da özellikle Leverage ve Marvel RPG yayınlandıktan sonra hoşuma gitti. Green Ronin’in A Song of Ice and Fire RPG’sindeki hanedan yönetimini de oldukça beğendim. Ayrıca yine şu sıralar Adventure Game Engine’i ve D&DNext’i mekanik olarak beğeniyorum.

*Türkiyede “rol yapma oyunları” olgusu sence ne durumda?

Biz burada sadece oynuyoruz. O kadar.
Conventionlar, bir iki istisna dışında yıldan yıla soluklaşıyor. Zaten oyun yaratma veya fikir üretme konusunda çalışan çok az insan var. “Türkiye’nin En Büyük FRP Sitesi”nin bu kendinden menkul sıfat dışında bir iddiası yok. Geçtim rol yapma oyunlarını, kimsenin “oyun” olgusu ile ilgili fikri yok. Kendi kültüründen, hafsalasından oyun çıkaramamış, başka kültürlerin, hafsalaların oyunlarını da kavrayamamış bir durumdayız.
Yakın gelecekte de bu durum gelişemez, değişemez gibi duruyor.

*Gizli Üs’ü kurarken hedeflerin nelerdi ve bunlardan kaçına ulaştın?

GizliÜs’sü seneler evvel ilk iterasyonunda kurduğumuzda amacımız kendi “oyun stüdyo”muz olan Mirrid’in merkez karargahı yapmak ve burada kendi geliştirdiğimiz oyunları yayınlamaktı. Bir oyun dışında bir şey yapamadık.
Nisan 2012 itibariyle ikinci iterasyona geçirerek, kişisel geekery blogum haline getirdim GizliÜs’sü. Hala bu olay dolayısıyla Melih’in gelip kafama vurmasını bekliyorum ama adam çok yoğun olduğundan henüz olmadı. Bu kişisel blog çerçevesinde amacım, sadece aklıma gelen şeyleri yazmak, bir şeyler üretmek ve daimi bir yazma alışkanlığına sahip olmak. Benim temel zırvalama alanım yani. Dolayısıyla, amacım kolay olduğundan, yazı girebildiğim her gün amaçlarıma ulaşmış oluyorum.

*Gizli Üs ile ilgili gelecek planların neler?

Bu şekilde devam etmek. Bir yandan da proje düzeyinde kalmış oyunlarımı toparlayıp yayınlayabilmek. Bir de bir takım gizli niyetlerim var fakat henüz dünya bunlara hazır değil.

*Yazıyı okuyacaklar için Gizli Üs ile ilgili bir şeyler söylemek ister misin?

Ey okurlar, lütfen girip GizliÜs’se de bakın, okuyun, yorumlar yapın, yazıları paylaşın. Bunu sadece GizliÜs için değil, RPCraft için de, Your Game Master için de, başka rol yapma oyunu blogları için de yapın. Facebook dışında bir komünite oluşturabilmek, bu hobinin gelişebilmesi için çok çok önemlidir.
Son olarak da Oğuz Veli Yavaş’a bu yazıyı hazırlamaya emek harcadığı için, ve ey okur sana, bu yazıyı okumaya vakit ayırdığın için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s